فروشگاه

فروشگاه

فروشگاه

فروشگاه

کلمات کلیدی

دلایل بی میلی زوجین برای فرزندآوری

بهترین ساعت های مچی زنانه امسال

آرایش چشم ساده و ملایم دخترانه

nfts

nft

new Metavarse

Metavarse

Metarooksًٍُِ

رنگ مو و آرایش صورت را چگونه ست کنیم؟

بهترین راه تست کردن عطر

برخورد صحیح با انواع همکارهای بد در محیط های کاری

۱۰ نشانه مخفی ابتلا به تیروئید

تغذیه ی مناسب برای دانش آموزان

ده راهکار برای بار آوردن دختری با اعتماد به نفس

طرز تهیه شکوفه قند شیرینی مخصوص نوروز

صرفه جویی در مصرف آب هنگام حمام کردن

کدام فناوری‌ ایلان ماسک را ثروتمندترین فرد جهان کرد؟

تاکسی هوایی جنرال موتورز رونمایی شد

فناوری‌های پوشیدنی برای تشخیص ابتلا به کرونا

احتمال وجود موجودات فضایی افزایش یافت

سرانجام ساخت پروژه‌های هنری درباره شهید سردار سلیمانی چه شد؟

فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کرده‌ایم

مدیری از پخش ادامه فصل چهارم «دورهمی» خبر داد

چه سریال‌هایی زمستان ۹۹ از تلویزیون پخش می‌شوند؟

درباره وضعیت مسافرانِ سفر یک‌طرفه به مریخ

سریال دل؛ فیلمفارسیِ کشدار با آرایش غلیظ

تلفن های همراه پوشیدنی در راهند

اختصاص تسهیلات ۲۰ میلیاردی برای خرید از نمایشگاه ساخت داخل

پد شارژکنندۀ بی‌سیم WCP-700

به یکی از قطب‌های درمان ناباروری تبدیل شده‌ایم

آخرین مطالب

قبل از حرف زدن حتما فکر کنید؟

فروشگاه فروشگاه | دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۹، ۰۹:۳۸ ق.ظ

قبل از حرف زدن حتما فکر کنید؟

مجموعه: مشاوره خانواده

سعی کنید همواره قبل از حرف زدن فکر کنید، زیرا کلمات و ثاثیرات شما دانه‌ی موفقیت یا شکست را در ذهن دیگران می‌کارند.

 

همه ما این کار را انجام داده ایم. لحظه‌ای که گروهی از کلمات از دهانمان بیرون می‌پرند بدون این که در مورد آن‌ها فکر کرده باشیم و بلافاصله پشیمانی خود را به صورت سرخ شدن صورت و معذرت خواهی‌های مکرر نشان می‌دهیم. کاش می‌توانستیم قبل از حرف زدن فکر کنیم! نباید این طور باشد و با کمی تمرین در واقع می‌توان جلوی این اتفاق‌ها را گرفت.

 

«سعی کنید همواره قبل از حرف زدن فکر کنید، زیرا کلمات و ثاثیرات شما دانه‌ی موفقیت یا شکست را در ذهن دیگران می‌کارند.» - ناپلئون هیل

  

زمانیکه ما پیام های ارتباطی را “دریافت” می کنیم، این ارتباط از “فیلتر”های مختلفی می گذرد تا به ما برسد.

 

این فیلتر ها می توانند شامل موارد زیر باشند: 

حالت روحی فردی ما و احساساتی که داریم

نظر ما نسبت به فرستنده پیام

ارتباطات قبلی با فرد مورد نظر

اینکه پیام چه اثری می تواند برای ما در بر داشته باشد

میزان درک فردی ما از لغاتی که می توانند مورد استفاده قرار بگیرند

نحوه تجزیه تحلیل لغات توسط ما

چه زمانی باید قبل از حرف زدن فکر کنیم و چه زمانی نباید اصلا حرف زد. برای رسیدن به این مرحله این توصیه ها را در نظر داشته باشید:

 

-خودتان را ببینید.

دقت کنید که چه موقع این اتفاق می‌افتد. چه شرایطی باعث می‌شود که شما حرفی بزنید که بعدا آرزو می‌کنید کاش طور دیگری می‌گفتید. آیا این اتفاق غالبا با یک نفر یا در یک گروهی از مردم اتفاق می‌افتد؟ سعی کنید یک الگو پیدا کنید.

  

- موقعیت و شرایط‌تان را درک کنید.

وقتی که فهمیدید چه شرایطی باعث این اتفاق می‌شود تلاش کنید که در این دست موقعیتها به نحوه رفتار و گفتار خود توجه جدی تری داشته باشید و حتی در صورت امکان قبل از قرار گرفتن در این دست شرایط، خودتان را آماده کنید.

  

- مکالمه را در نظر بگیرید.

حال که متوجه شدید در یکی از آن موقعیت ها قرار دارید، هدف شما باید پردازش اطلاعات باشد. اغلب زمانی که به طور مناسب پاسخ نمی دهید به این دلیل است که به طور کامل  و واضح نمی‌دانیم که باید چه بگوییم؟ الان زمان آن فرا رسیده  است که عقب بنشینید و به آنچه که در اطرافتان گفته می شود گوش کنید. بر روی آنچه که قرار است بگویید متمرکز نشوید بلکه فقط گوش کنید. ذهن شما این اطلاعات را در پس زمینه‌اش ضبط خواهد کرد.

  

- واکنش‌ها را بسنجید.

آیا اطلاعاتی که می‌خواهید ارائه دهید طوری فرمول‌بندی شده است که اثر مثبتی داشته باشد؟ ایجاد یک فضای منفی‌‌گرایانه ایجاد کننده شکست تعامل و گفتگوست. به نحوه بازخورد شنونده‌ها دقت کنید. خراب کردن توانایی تعامل نزد مردم تنها در یک لحظه اتفاق می‌افتد.

 

- به مردم نگاه کنید.

چه کسی حرف می‌زند و چطور با هم تعامل می‌کنند؟ برخی افراد خیلی خوب مثال می‌زنند و برخی خوب جمله‌بندی می‌کنند. برخی افراد برای مکالمه با دیگران از زبان بدن و علائم و اشاره‌های چهره خوب استفاده می‌کنند. درحالیکه برخی دیگر پرگویی می‌کنند. اینکه افراد چطور اطلاعات شان را می‌سازند معیار خوبی است از اینکه چطور اطلاعات را کسب می‌کنند.

 

طرز حرف زدن شما به اندازه آنچه که می‌خواهید بگویید مهم است. تن صدای شما می‌تواند اشتیاق و صمیمیت شما را منتقل کند و یا بیانگر طعنه و سرزنش شما باشد و حتی ممکن است باعث شود که پیام گفتار شما به غلط فهمیده شود

 

-پاسخ‌ها را فرمول‌بندی کنید.

گزینه‌های خود را هم در نظر بگیرید. راههای مختلفی برای گفتن یک مساله وجود دارد و حالا هدف شما پیدا کردن بهترین روش رساندن آن چیزی است که می‌خواهید بگویید، بطوریکه تاثیر مثبت داشته باشد. تعامل در درجه اول تابعی از گیرنده‌ است لذا شما باید با در نظر گرفتن شنوندگان تان به تعامل بپردازید.

-  تعامل داشته باشد.

شما اکنون می‌دانید چه می‌خواهید بگویید. الگوی درست چیست؟ چطور آنرا بگویید و چطور به طور موثر واکنش نشان دهید؟ منتظر یک فرصت خوب برای شروع حرف زدن باشید. معمولا قطع کردن حرف دیگران کار خوبی نیست اما گاهی این کار خود یک روش مناسب است.

فروشگاه اسباب بازی

فروشگاه لیدی مد

فروشگاه رابوکالا

فروشگاه خانه چین

- اطلاعات را در نظر بگیرید.

آیا آنچه که می‌خواهید بگویید موثر، الزامی، دقیق، بموقع و مناسب است؟ اگر شما فقط به دلیل اینکه دیگران صحبت می‌کنند پاسخ می‌دهید آنگاه ممکن است که تعامل شما از الگوی ارائه شده فوق تبعیت نکند. اگر اینطور نیست بهتر است عقب بنشینید و فقط به گوش دادن ادامه دهید. شما می‌خواهید حرفی بزنید که تاثیرگذار باشد نه اینکه فقط چیزی گفته باشید.

  

- مراقب تن صدایتان باشید.

طرز حرف زدن شما به اندازه آنچه که می‌خواهید بگویید مهم است. تن صدای شما می‌تواند اشتیاق و صمیمیت شما را منتقل کند و یا بیانگر طعنه و سرزنش شما باشد و حتی ممکن است باعث شود که پیام گفتار شما به غلط فهمیده شود.

     

- مرحله (بند) اول را تکرار کنید. وقتیکه حرف می‌زنید، آنچه را می‌خواهید بگویید  در نظر بگیرید و روی واکنش دیگران دقت و توجه داشته باشید. با گذشت زمان، شما پیشرفت می‌کنید  و دیگر بعد از برقراری یک تعامل ساده دایما در عذاب وجدان و بررسی موقعیت نخواهید بود.

 

گردآوری: بخش روانشناسی  

 

لوازم اصلاح مو
مراقبت پوست
بهداشت دهان و دندان
ضد تعریق
شامپو و مراقبت مو
بهداشت و مراقبت بدن
اصلاح بدن بانوان
اصلاح موی گوش،بینی و ابرو
مسواک برقی
ابزار مراقبت پا
ماساژور
بهداشت کودک
  • فروشگاه فروشگاه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی